Godziny pracy |
 |
Pedagog szkolny – Ewa
Gajowiak |
|
Poniedziałek |
9.00 - 14.30 |
|
Wtorek |
9.00 - 12.00 |
|
Środa |
9.00 - 14.30 |
|
Czwartek |
9.00 - 15.00* |
|
Piątek |
|
|
*dyżur dla rodziców |
|
|
Psycholog szkolny – Anna Bartosinska |
|
Środa |
- |
|
Czwartek |
- |
|
Piątek |
- |
|
_________________________________________________________________________________
 |
Każda szkoła ma
obowiązek zapewnić uczniom pomoc pedagogiczno – psychologiczną. Reguluje
to Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania
i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach. |
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(według Rozporządzenia) polega w szczególności na: |
1) diagnozowaniu środowiska ucznia;
2) rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz
indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia;
3) rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce
i niepowodzeń szkolnych;
4) wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami;
5) organizowaniu różnych form pomocy
psychologiczno-pedagogicznej;
6) podejmowaniu działań wychowawczych
i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu
profilaktyki, oraz wspieraniu nauczycieli w tym zakresie;
7) prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji
zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców;
8) wspieraniu uczniów, metodami aktywnymi,
w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu
kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie;
9) wspieraniu nauczycieli w organizowaniu
wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem
kierunku kształcenia i zawodu;
10) wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach
wyrównujących szanse edukacyjne ucznia;
11) udzielaniu nauczycielom pomocy w dostosowaniu
wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów
nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych
ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub
specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym
wymaganiom;
12) wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu
problemów wychowawczych;
13) umożliwianiu rozwijania umiejętności wychowawczych
rodziców i nauczycieli;
14) podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych
w sytuacjach kryzysowych.
Zadania
te są realizowane we współpracy z: |
1) rodzicami;
2) nauczycielami i innymi pracownikami przedszkola,
szkoły lub placówki;
3) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym
poradniami specjalistycznymi;
4) innymi przedszkolami, szkołami i placówkami;
5) podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci
i młodzieży.
Do
zadań pedagoga szkolnego należy w szczególności: |
1) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz
analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych;
2) określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym
uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
3) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy
psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
4) podejmowanie działań wychowawczych
i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu
profilaktyki, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli;
5) wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych
nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu
profilaktyki;
6) planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez
szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez
uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest
zatrudniony doradca zawodowy;
7) działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy
materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Do
zadań psychologa szkolnego należy w szczególności: |
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych
dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz
wspieranie mocnych stron ucznia;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu
wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy
psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych
i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli;
3) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy
psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
4) zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru
kierunku kształcenia i zawodu;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych,
zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy
wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia;
6) wspieranie wychowawców klas oraz zespołów
wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach
wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
o których mowa w odrębnych przepisach.
Ostatnia aktualizacja tej strony: 05.03.2010
|